مطالب روزايران وجهان
مطلب خونه

هر ماه کاربر برتر بدوگرام در اين جعبه معرفي مي شود

نام کاربر : !*ASALI*!
وبسایت کاربر : !*ASALI*!
سمت کاربری : مديرکل سايت

اگر اين نخستين بازديد شماست نام نويسي کنيد ، چرا نام نويسي ؟

استفاده از فايل هاي پيوست به صورت نامحدود
بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات انجمن
دسترسي به بخش هاي ويژه مخصوص کاربران سايت
شرکت در نظر سنجي کاربر برتر ماه با جوايز ويژه


طراحی سایت تجارت الکترونیک چه مراحلی را باید طی کند؟
زمان کنونی: 8-1-1398، 04:34 صبح
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Š@san
آخرین ارسال: seomaster.375
پاسخ 6
بازدید 590

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Š@sanطراحی سایت تجارت الکترونیک چه مراحلی را باید طی کند؟
#1
طراحی سایت و بهینه سازی سایت مورد نظری که که قرار است در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت کند نیاز به دو مرحله درگاه پرداخت و همچنین حساب فروشنده دارد. وقتی که شما می خواهید محصولات خودتان را به صورت آنلاین از طریق وب سایت خودتان به فروش برسانید نیازمند طراحی سایت تجارت الکترونیک هستید و شما برای رسیدن به این مقصود باید همه روال های لازم جهت پرداخت اینترنتی و همچنین امنیت ضروری پرداخت ها را در طراحی سایت خود رعایت کنید. انجام طراحی سایت یا بهینه سازی سایت در تجارت الکترونیک دارای مراحل و روال های عملیاتی است که باید به صورت کامل اجرا شوند. نخستین مرحله طراحی سایت در زمینه تجارت الکترونیک داشتن سایتی در فضای اینترنتی است و متصل کردن نرم افزاری به آن که بتواند همه فعالیت های ضروری پرداختی و آنلاین را بدون اتلاف وقت و در اسرع وقت انجام دهد.

پس از اینکه طراحی سایت انجام شد و پلاگین های لازم برای تجارت الکترونیکی در آن نصب شد، سایت شما نیاز به درگاه های پرداخت و حساب فروشنده دارد. 
حساب فروشنده روالی است که در آن کارت اعتباری کاربر مورد پذیرش قرار می گیرد و شناسایی می شود و سپس می تواند از کارت اعتباری کاربر مبلغ قراردادی را برداشت کند. با این کار کالای موردنظر خریدار و کاربر رسما خریداری می شود و مبلغ قراردادی فروش نیر به حساب فروشنده واریز می شود. 
درگاه پرداخت نیز به عنوان میانجی ای عمل می کند که معامله را از کارت اعتباری خریدار به حساب فروشنده انتقال می دهد و در واقع رابط شما بین سایت تجارت الکترونیک و حساب فروشنده است. این کار برای امنیت بیشتر توسط عملیات های رمزنگاری شده و رمزگشایی بر روی داده های حساب های دو طرف معامله انجام می شود که باعث جلب نظر خریدار و کاربر شده و همچنین در بهینه سازی سایت نیز نقش مثبتی را بازی می کند. 
در برخی از خدمات این دو مرحله یعنی درگاه پرداخت و حساب فروشنده به صورت یکجا ارائه می شود ودیگر نیازی به دو سرویس جداگانه نیست.
[عکس: 0v04o6tn56prsvaef0gd.jpg][عکس: thglitterrosesne2.gif]
پاسخ }
سپاس شده توسط
#2
گر شما نیازمند این می باشید که در محصولات خود را به صورت آنلاین در وب سایت خود به فروش برسانید باید اقدام به طراحی سایت تجارت الکترونیکی نمایید و تمام پروسه های لازم پرداخت اینترنتی و نیز امنیت لازم را بدین منظور فراهم نمایید.

طراحی وب سایت با قابلیت تجارت الکترونیک نیازمند انجام لایه ها و پروسه خاص می باشد. اولین گام طراحی سایت تجارت الکترونیکی می باشد و نرم افزاری که تمام فعالیت های لازم را بتواند انجام دهد. پس از طراحی وب سایت و نصب پلاگین تجارت الکترونیکی، شما نیازمند درگاه های پرداخت و حساب فروشنده می باشید.



حساب فروشنده پروسه ای است که کارت اعتباری را می پذیرد و از حساب کاربر مبلغ توافق شده را کسر می نماید. خریدار کلای مورد نظر خود را خریداری می نماید و مبلغ به حساب فروشنده انتقال داده می شود.

درگاه پرداخت واسطی است که معامله کارت اعتباری را قادر به انجام می نماید و لایه واسطی میان وب سایت تجارت الکترونیک شما و حساب فروشنده می باشد. در انجام این مرحله عملیات رمزنگاری و رمزگشایی بر روی اطلاعات حساب صورت می گیرد که موجب جلب نظر کاربر می شود و در سئو سایت تاثیرگذار می باشد..

برخی از سرویس ها این دو پروسه حساب فروشنده و درگاه پرداخت را در قالب یک سرویس ارائه می نمایند.

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک نیازمند انجام پروسه خاص می باشد. اولین گام طراحی سایت تجارت الکترونیکی می باشد و نرم افزاری که تمام فعالیت های لازم را بتواند انجام دهد. این پروسه می بایست با لحاظ نمودن مبحث امنیت سایت همراه باشد در غیر اینصورت در سئو سایت تاثیر منفی می گذارد.
پاسخ }
سپاس شده توسط
#3
باید توجه داشت که در طراحی سایت مخصوصا طراحی سایت برای تجارت الکترونیک این نکته را در نظر گرفت که تجربه کاربری نیز نقش مهمی را ایفا می کند. طراحی سایت به این مفهوم که کاربران دسترسی راحتتری به کالاهای مورد نظر داشته باشند و بهینه سازی سایت به این مفهوم که کاربران راحت تر از طریق موتورهای جستجو بتوانند سایت مورد نظر را پیدا کنند.
طراحی وب سایت تجارت الکترونیک یک پروسه کاربر محور نیز می باشد.
پاسخ }
سپاس شده توسط
#4
با فراگیری اینترنت در زندگی انسانها وارد شدن به فضای مجازی و راه اندازی کسب و کار در این محیط به اصلی اجتناب ناپذیر بدل شده است. سایت های تجارت الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی در حکم میانجی بین مشتریان و فروشندگان عمل می کنند پس طراحی سایت یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیکی خواهد بود. با این دید باید اصول حرفه ای طراحی سایت بازاریابی اینترنتی را شناخت و به دنبال آن بهینه سازی سایت را هم عملیاتی کرد تا به سوددهی و بهینه کردن عملکرد سایت و کسب و کار اینترنتی مناسب دست یافت. در این نوشته سعی می کنیم خطاها و اشتباهات متداولی که در طراحی سایت اینگونه سایت ها بروز می کند را برای تان بیان کنیم تا اینگونه اشتباهات در طراحی سایت شما اتفاق نیفتد. 
نبود برنامه ریزی درست و پیش برنده
هدف های غیر منطقی و غیر واقع
هذف های کسب و کار با سایت طراحی شده سازگار نیست.
بالا بردن و ارتقای سایت
پرداخت هزینه های زیاد برای طراحی سایت بدون اینکه عوامل ارتقای سایت را در نظر گرفت که باعث اتلاف سرمایه می شود. 
طراحی سایت ضعیف با کارآمدی ضعیف
اما چه موردهایی را باید در طراحی سایت خود رعایت کنیم به طور خلاصه می توان موردهای زیر را نام برد:
دسترس پذیر بودن راحت محتوا و مطالب و سمت گیری مناسب سایت
به کارگیری فونت مناسب و کاربر پسند
کم کردن هر چه بیشتر گیجی و سردرگمی کاربران و مراجعه کنندگان به سایت در پیدا کردن مطالب موردنظرشان
عملکرد ضعیف
سایت هایی که داراری سرعت پایینی در بارگذاری مطالب خود هستند معمولا دچار مشکل می شوند و حتی باعث شکست در فضای مجازی می شوند. 
مولفه سرعت کم بارگذاری سایت ها را در طراحی سایت ضعیف آنها باید جستجو کرد. البته به کارگیری هاستینگ ضعیف و استفاده نکردن از عکس ها و تصاویر بهینه شده و غیره نیز مولفه هایی است که باید به آنها هم توجه داشته باشید.
امنیت سایت و معضل هک
پرداخت های آنلاین نامطمئن و ناامن
حمله اسپم ها در بلاگ ها و یا کامنت های کاربران
سایت هک شده یا حمله شده
وجود داشتن ویروس بر روی سایت
به کارگیری سرویس های ارزان
هاستیگ های ارزان معمولا سرعت های کمتری دارند و خدمات ضعیف تری را هم اراده می دهند.
محتوا و مطالب سایت
لحاظ کردن مسئله های گرامری و تلفظ لغات سخت به خاطر رسم الخط زبان فارسی
محتوای نادرست و غلط
محتوایی که به صورت ضعیف نوشته شده باشد و ویراستاری درست و حسابی نداشته باشد
محتوای نامناسب
پاسخ }
سپاس شده توسط
#5

اگر
درباره مراحل اولیه طراحی یک سایت اطلاعات کافی ندارید حتما این مقاله را مطالعه
کنید، در این مقاله مراحل مختلف طراحی سایت به طور کامل توضیح داده شده است
.

طراحی
صفحات وب در اصل یک هنر است که در عین حال جنبه های فنی فراوانی نیز دارد. هدف هر
طراح وب سایت موفق برقراری ارتباط مناسب با مخاطبین سایت و انتقال پیام سایت و
پاسخگویی مناسب و شفاف به کاربران سایت و جلب رضایت آنها است.جنبه های فنی طراحی
وب سایت در واقع شیوه های پیاده سازی عناصر مختلف یک وب سایت است تا وب سایت با
سرعت مناسب بر روی مرورگر مخاطبین نمایش یابد و در عین حال کارآمد و با امنیت
مناسب همراه باشد. در واقع یکی از عناصر مهم در طراحی یک وب سایت روان شناسی طراحی
صفحات وب است. برای طراحی یک وب سایت موفق مانند هر کار دیگری باید مراحلی را به
ترتیب و با دقت و دانش کافی طی کرد تا نهایتا طراحی یک سایت موفق را محقق شود
.

مرحله
اول طراحی سایت : نیازسنجی

در
اولین مرحله از طراحی یک وب سایت باید مشخص کنید که هدف از طراحی وب سایت مورد نظر
چیست. در این مرحله بایستی با مالک وب سایت و یا افراد مطلع درباره زمینه فعالیت
وب سایت صحبت و تبادل اطلاعات نمایید. پاسخ هایی که باید در این مرحله به آنها
پاسخ داده شود عبارتند از
:

·
وب سایت مورد
نظر شما جزو کدام دسته از وب سایت های اینترنتی قرار میگیرد؟ آیا وب سایت مورد نظر
بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد یا جنبه های دیگری مانند فروش کالا و خدمات و یا
سرگرمی و به اشتراک گذاری نظرات کاربران و ... مورد نظر برای طراحی وب سایت است؟

 

·
مخاطبین وب
سایت شما چه افرادی هستند؟ آیا مراجعه کنندگان به وب سایت مورد نظر افراد عام
جامعه هستند و یا قشر خاصی از جامعه مورد توجه هستند؟ به عنوان مثال دانشجویان، پزشکان
، تجار و یا

...

·
برآورد اولیه
از تعداد مخاطبین سایت و همچنین حجم اطلاعات موجود در سایت. آیا وب سایت مورد نظر
برای طراحی جزو سایت های اینترنتی شخصی و کوچک با تعداد بازدیدکنندگان نسبتا محدود
طبقه بندی میشود و یا مورد استفاده افراد زیادی قرار خواهد گرفت؟ برای مثال وب
سایت یک شرکت تجاری که به تازگی کار خود را آغاز کرده است در بدو راه اندازی
بازدیدکننده چندانی نخواهد داشت اما وب سایتی که برای یک مدرسه یا مجموعه آموزشی
جهت درج نمرات دانش آموزان راه اندازی میشود قطعا با مراجعین بیشتری در بدو راه
اندازی وب سایت مجموعه آموزشی یا مدرسه روبرو خواهد بود
.

 

مرحله
دوم طراحی وب سایت : تهیه طرح اولیه سایت و ظاهر آن
!

پس
از کسب اطلاعات اولیه درباره طراحی سایت حالا میتوانید با توجه به اطلاعات دریافتی
در مرحله اول وارد مرحله بعدی طراحی سایت شوید
.

·
بخش های مختلف
سایت را مشخص کنید. حالا باید بخش های اصلی و فرعی سایت را مشخص نمایید. به عنوان
مثال یک سایت فروش لپ تاپ را در نظر بگیرید. قسمت اصلی این وب سایت در واقع ارائه
اطلاعات درباره لپ تاپ های موجود جهت ارائه و یا فروشگاه آنلاین است و میتوان برای
جلب بیشتر مخاطبین یک بخش فرعی برای دانلود درایورها و نرم افزارهای جانبی در نظر
گرفت
.

·
ساختار اصلی
سایت خود را مشخص کنید. شما باید به عنوان طراح سایت ارتباط منطقی و راحتی را میان
صفحات و بخش های مختلف سایت ایجاد کنید تا مخاطبین در سایت دچار سردرگمی نشوند
.

 

مرحله
سوم از مراحل طراحی سایت طراحی وب سایت است: انتخاب دامنه و میزبانی وب
!

شاید
انتخاب نام دامنه مهمترین بخش طراحی یک وب سایت باشد. دامنه ای کوتاه ، مرتبط با
موضوع سایت ، بدون کاراکتر اضافی و یا کلمه ای که برای مخاطبین آشنا و مشخص باشد
میتواند بصورت پیش فرض موفقیت شما را دوچندان کند! بعد از انتخاب نام دامنه ،
انتخب پسوند آن است که باید هماهنگ با نوع کار و شرکت و یا... شما باشد. البته
خرید یک دامنه

ir.
هم خالی از
لطف نیست و حداقل در ایران شناس بوده و به سایت شما اعتبار میبخشد
.

شما
میتوانید دامنه های مورد نظر خود را در بخش جستجوی دامنه پورتال مشتریان سامانه
گستر آکو بررسی نموده و در صورت تمایل بصورت آنلاین خریداری نمایید
.

*
قابل توجه است
که سامانه گستر آکو تمام دامنه های سفارش داده شده را به نام خود مشتری ثبت نموده
و هیچ محدودیتی در انتقال ، تمدید و... نخواهد بود
.

میزبانی
وب هم منظور فضایی است که قرار است سایت شما در آنجا راه اندازی شود. تمام سرور
های سامانه گستر از سیستم عامل لینوکس استفاده نموده که همین امر باعث افزایش
بازدهی ، سرعت و آپتایم و در نهایت امنیت آنها نیز میشود. محل دیتاسنترهای سرورهای
سامانه گستر آکو در ایران - افرانت- و در امریکا - جکسونویل میباشد. برای سایت های
دولتی و رسمی سرورهای ایران پیشنهاد شده و برای سایت های چند زبانه و یا با ترافیک
بالا ، سرورهای خارج کشور پیشنهاد میشوند
.

فضای
هاست و پهنای باند انتخابی شما بستگی به حجم اطلاعات و تعداد بازدید وب سایت شما
داشته و شما میتوانید با توجه به موارد مذکور پکیج مورد نظر خود را انتخاب نمایید
.

*
قابل توجه است
که شما در هر زمانی میتوانید بصورت آنلاین پکیج خود را به نسخه های بالاتر ارتقا
دهید
.

شما
میتوانید لیست پکیج های میزبانی وب را از این بخش ببینید
.

 

مرحله
چهارم طراحی وب سایت : تهیه مطالب و محتوا سایت

حالا
شما به مرحله پیاده سازی و طراحی نهایی وب سایت نزدیک شده اید و باید محتوا مورد
نظر برای درج در بخش ها و صفحات گوناگون وب سایت را آماده کنید. محتوا یک وب سایت
میتواند شامل موارد زیر باشد
:

·
متن سایت : که
میتواند شامل نوشته ها و یا اسناد متنی قابل دانلود باشد

·
فایل های مالتی
مدیا : مجموعه ای از تصاویر و یا فایل های صوتی و تصویری را شامل میشود که مرتبط
با مطالب و یا محصولات و خدمات سایت انتخاب و عرضه میشوند
.

·
فایل های
اجرایی : شامل درایورها و یا افزونه های و نرم افزارهای گوناگون مرتبط با زمینه
فعالیت سایت

 

مرحله
پنجم طراحی وب سایت : پیاده سازی وب سایت

حالا
با استفاده از تمامی اطلاعات و موارد جمع آوری شده در مراحل اول و دوم نوبت به
ایجاد و یا همان طراحی سایت مورد نظر رسیده است اما پیش از باید به سئوال های زیر
پاسخ داده شود
:

·
با توجه به
اطلاعات جمع آوری شده ، پیاده سازی و طراحی وب سایت با استفاده از چه ابزار و نرم
افزارهایی قابل انجام است؟

·
کدام یک از
ابزارها و نرم افزارها ، ایجاد و راه اندازی سایت مورد نظر را با بهترین کیفیت ،
کمترین زمان و بالاترین میزان امنیت به دنبال دارد؟

·
آیا با توجه به
اطلاعات جمع آوری شده و برآوردهای طراحی سایت نیاز به سخت افزار و یا ابزار خاصی
دارید؟

 

مرحله
ششم طراحی وب سایت : اشکال زدایی و توسعه وب سایت








































































پس
از آن که اطلاعات و محتوای مورد نظر بر روی سرور سایت قرار گرفت وقت آن رسیده است
تا میزان تطابق وضعیت سایت با نیازهای اولیه سایت مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی
ها به مدیران سایت کمک میکند تا برای ایجاد تغییرات در ساختار اصلی سایت و همچنین
توسعه آن در آینده تصمیمات بهتری بگیرند
..

پاسخ }
سپاس شده توسط
#6
از دو مرد دو خاطره متفاوت از گم شدن مداد سیاه‌شان در مدرسه شنیدم.
مرد اول می‌گفت:
«چهارم ابتدایی بودم. در مدرسه مداد سیاهم را گم کردم. وقتی به مادرم گفتم، سخت مرا تنبیه کرد و به من گفت که بی‌مسئولیت و بی‌حواس هستم. آن قدر تنبیه مادرم برایم سخت بود که تصمیم گرفتم دیگر هیچ وقت دست خالی به خانه برنگردم و مداد‌های دوستانم را بردارم. روز بعد نقشه‌ام را عملی کردم. هر روز یکی دو مداد کش می‌رفتم تا اینکه تا آخر سال از تمامی دوستانم مداد برداشته بودم. ابتدای کار خیلی با ترس این کار را انجام می‌دادم، ولی کم‌کم بر ترسم غلبه کردم و از نقشه‌های زیادی استفاده کردم تا جایی که مداد‌ها را از دوستانم می‌دزدیدم و به خودشان می‌فروختم. بعد از مدتی این کار برایم عادی شد. تصمیم گرفتم کار‌های بزرگتر انجام دهم و کارم را تا کل مدرسه و دفتر مدیر مدرسه گسترش دادم. خلاصه آن سال برایم تمرین عملی دزدی حرفه‌ای بود تا اینکه حالا تبدیل به یک سارق حرفه‌ای شدم!»
مرد دوم می‌گفت:
«دوم دبستان بودم. روزی از مدرسه آمدم و به مادرم گفتم مداد سیاهم را گم کردم. مادرم گفت:«خوب چه کار کردی بدون مداد؟» گفتم:«از دوستم مداد گرفتم.» مادرم گفت خوبه و پرسید که دوستم از من چیزی نخواست؟ خوراکی یا چیزی؟ گفتم نه. چیزی از من نخواست. مادرم گفت:«پس او با این کار سعی کرده به دیگری نیکی کند، ببین چقدر زیرک است. پس تو چرا به دیگران نیکی نکنی؟» گفتم:«چگونه نیکی کنم؟» مادرم گفت:«دو مداد می‌خریم، یکی برای خودت و دیگری برای کسی که ممکن است مدادش گم شود. آن مداد را به کسی که مدادش گم می‌شود می‌دهی و بعد از پایان درس پس می‌گیریم.» خیلی شادمان شدم و بعد از عملی کردن پیشنهاد مادرم، احساس رضایت خوبی داشتم آن‌قدر که در کیفم مداد‌های اضافی بیشتری می‌گذاشتم تا به نفرات بیشتری کمک کنم. با این کار، هم درسم خیلی بهتر از قبل شده بود و هم علاقه‌ام به مدرسه چند برابر شده بود. ستاره کلاس شده بودم به گونه‌ای که همه مرا صاحب مداد‌های ذخیره می‌شناختند و همیشه از من کمک می‌گرفتند. حالا که بزرگ شده‌ام و از نظر علمی در سطح عالی قرار گرفته‌ام و تشکیل خانواده داده‌ام، صاحب بزرگ‌ترین جمعیت خیریه شهر هستم.»


سایت شرط بندی 
بازی انفجار 
پیش بینی فوتبال
سایت شرط بندی درگاه مستقیم
کازینو
پاسخ }
سپاس شده توسط


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نا مفهوم از گرافیک است.چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله صنعت در ستون و سطر آنچنان که لازم است و برای شرایط چاپ فعلی تکنولوژی مورد نیاز
و کاربردهای متنوع و با استفاده از طراحان با هدف بهبودابزار های کاربردی می باشد